PRESS RELEASE: MICROPOWER GROUP NYA INVESTERING

Micropower Group investerar i den nya selektiva lödlinjen ERSA Versaflow på produktionsanläggningen i Salo, Finland.

Micropower Oy investerar i en ny ERSA-selektiv lödlinje i Salo fabriken. Med hjälp av den selektiva lödprocessen kan lödningen av hålmonterade komponenterna göras mer exakt och med högre kvalitet, samtidigt minskar behovet av inspektion och reparationsarbete efter lödningen. Förbrukningen av lödtenn minskar också jämfört med den traditionella våglödningsprocessen. ERSA 4/55-selektivlödningslinjen togs i drift i december 2020 och kommer successivt att ersätta den traditionella våglödningslinjen.

”Med denna investering höjer vi både vår produktivitet och produktkvalitet. Produktivitetsförbättringar uppnås genom en mer exakt lödprocess som direkt minskar skrot, materialanvändning samt inspektion och omarbetning. Med en mer exakt och kontrollerad process kommer vår traditionellt höga produktkvalitet att förbättras ytterligare. ” Säger Markku Kuusinen, produktionschef på Micropower Oy.

Den nya selektiva lödlinjen ERSA Versaflow 4/55 i Micropower Group, produktionsanläggningen Micropower Oy / Salo, från vänster på bilden ovan; Markku Kuusinen (produktionschef), Tuomas Haikonen (produktionsingenjör) och Virpi Partanen (produktionsoperatör).

Micropower Group är en global tillverkare av system och produkter för litiumjonbatterier och batteriladdare. För mer information om investeringen, kontakta Harry Lilja, MD Micropower Oy.