ORDERHANDLÄGGARE - MICROPOWER ED MARKETING

Växjö 

 

Dina arbetsuppgifter
En av våra medarbetare kommer gå vidare mot nya utmaningar inom Micropower Group och därför finns nu möjligheten att bli en del av vårt engagerade team om fyra personer på vår orderavdelning.

 

Du kommer arbeta med orderhantering i hela kedjan från lagd order till färdig leverans, vilket innebär en mix av rutinmässig administration varvat med problemlösning och hantering av situationer som ställer krav på din kreativitet och beslutsmässighet. Arbetet innefattar ordermottagning via mejl, telefon samt EDI, bokning av båt och flygfrakter, såväl nationellt som internationellt, månadsavstämningar, fakturerings- och krediteringsärenden samt kundsupport i andra typer av ärenden.

 

Orderavdelningen är en nyckelfunktion på Micropower och vi lägger därför stor vikt vid att du som söker tjänsten är ute efter ett långsiktigt engagemang och ser fram emot en lärorik resa i rollen som orderhanterare hos oss.

 

Din profil
Du har tidigare arbetat med orderhantering och vi ser att du har minst två års erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter. Den som trivs bäst i rollen är trygg och stabil, vågar ta beslut och uppskattar att verka i en miljö där du förväntas ta egna initiativ. Du är en god kommunikatör och är van vid att ha många kontaktytor såväl internt som externt. Du kommunicerar obehindrat på såväl svenska som engelska. Vana av något större affärssystem är ett krav, Monitor är extra meriterande men ej ett krav.

 

Vi samarbetar med Inpeople under rekryteringsprocessen, välkommen att ta en första konfidentiell kontakt med rekryteringskonsult Mathilda Petersson Carlberg tel: 0470 74 76 72 för frågor kring tjänsten. Urvalsprocessen kommer ske löpande, varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.